*

ReijoPaunonen Läpivalaisevia kirjoituksia päivänpolitiikan polttavista aiheista. Muutos ei tule puhumalla, vaan tekemällä.

YLEn pilkkaohjelmille stoppi

YLE ohjelma pilkkaa USAn presidentin Donald Trumpin uskonnollista vakaumusta. Lauantai-illan (28.1.-17) YLE ohjelmassa "Noin viikon uutiset" näytettiin kuinka Trump vannoi presidentin valan käsi pyhän Raamatun päällä. YLEn "viihde"toimittaja ymmärsi seremonian siihen tapaan, että Trump:in olisi pitänyt vannoa vala käsi miestenlehti Playboyn päällä. Tällainen suurvaltainstituution ja presidentin pilkkaaminen on täysin sopimatonta ohjelmatoimintaa. YLE on ottanut poliittisen toimijan roolin. Tämän roolin mukaisesti ainoana linjana näyttää olevan se, kuinka vahingoittaa Suomen ja USAn suhteita niin paljon kuin mahdollista. Suomen virallisten poliittisten toimijoiden on nyt vihdoinkin herättävä. Vihapuheet tulee tuomita kaikista suunnista. Astuuko uskonrauhan puolustajat nyt esiin? Tarkastellaanko tapausta riittävällä vakavuudella, tai tehdäänkö siitä imagoanalyysejä? Puuttuuko pääministeri Sipilä nyt peliin?   

YLEn Etelä-Savon toimittaja lähetti Etelä-Savon perussuomalaisten yhdistysten puheenjohtajille kysymys-sarjan kuntavaaleja koskien.

Teimme omalta kohdaltamme päätöksen, jonka mukaan emme vastalauseena YLEn ohjelmapolitiikalle, tule antamaan minkäänlaisia vastauksia YLEn tekemiin kysymyksiin, emmekä haastatteluihin.  Olen informoinut myös muita puolueemme tahoja ja paikallisyhdistyksiä siitä, että he harkitsisivat tarkkaan kuinka suhtautua mediaan, joka toimii jatkuvasti isänmaallisia arvojamme ja maamme etuja vastaan.

Reijo Paunonen

Juvan perussuomalaisten ry puhjoht.

Etelä-Savon perussuomalaisten piirin varapuheenjohtaja

 

Jälkimainingit: 1.2.2017

Nyt on ehkä katsannon paikka tästä keskustelusta yleensäkin. Länkkärin uutinen, kuin myös tämä Usarin blogini koski YLEn harjoitamaa värittynyttä ohjelmapolitiikkaa. Ko toiminta on siis kohdistunut niin USAn valittua presidenttiä Trumpia kohtaan, kuin myös Venäjän presidentti Putinia kohtaan jo aiemmin. Teema on sisältänyt kolme osiota. Talouden ja turvallisuuden, sekä virkoihin liittyvät arvomaailmat.

Pääkysymyksenä on ollut, mikä vaikutus nyt harjoitetulla ohjelmapolitiikalla on Suomen asemaan valtiosuhteissa ja suomikuvaan maailmalla? Tämä todellinen pääpointti on käytännössä jäänyt keskusteluissa täysin unholaan. On keskitytty pelkästään Trumpin persoonaan ja hänen ensimmäiseen virkajaksoon viikon aikana. Käyty keskustelu voi toisaalta myös ilmentää sitä, että YLE voi todellakin vaikuttaa vahvasti ihmisten mielipiteisiin. Tämä vaikutus voi ilmentyä myös niin, että ei pysytä aiheessa, vaan toistetaan valtamedian myllyttämää sanomaa. Tämä vaikutusvoima ei katso edes sivistystasoa. Sain muun muassa eräältä lääkäriltä viestin, jossa heidän kahvipöyätätiiminsä oli sitä mieltä, että tämä YLEn farssi vetoaa vain tyhmiin. Olen jo Usarin blogissa todennut, että en ole mikään Trump fani. Kaikkia hänen toimiaan ei voida hyväksyä. Uuden presidentin toimien suunta on kuitenkin oikea. Maa tarvitsee vahvan isänmaallisen johtajan, joka ottaa oman kansansa riittävästi huomioon. Sellaisen tarvitsee myös jokainen EU jäsenvaltio. Myös Suomi.

YLEn hallintoneuovostoon kuuluu mm kuopiolainen pappi ja Turun hiippakunnan ex-piispa. Tuossa hallintoneuvostossa on monia jäseniä, jotka ovat mukana myös talous- turvallisuus- ja ulkoasiainvaliokunnissa. Heille olen lähettänyt kyselyn YLEn tilanteesta. Julkaisen tästä uuden blogin piakkoin.

REIJO PAUNONEN

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

16Suosittele

16 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (164 kommenttia)

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus

Ilmeisesti tälle porvarilliselle, ystävällismielisen suurvallan aatevelipresidenttiä pilkkaavalle lahtarimedialle mikään ei ole enään pyhää!?!

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Tiedätkö mitä edes kysyt? Mikä on mielestäsi pyhä?

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #87

"Mikä on mielestäsi pyhä?"

Trump reaktiostasi päätellen, koska satiiri oli häneen kohdistettu.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #99

Kohtaanto-ongelma. Pitää ensin ymmärtää mikä on pyhä. Autan vähän. Esim vasureille se voi olla punalippu. Tai suvaitsemattomalle suvaitsevistolle nätti kukkahattu.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #137

Täytyypä muistaa pahoittaa mieli, kun Noin viikon uutiset irvailee punalipuille ja kukkahatuille. Onko todelle niin, ettei Trumpia olla korottamassa arvostelun ja leikinlaskun yläpuolella olevaksi pyhimykseksi?

Muokkaus: Jos koet vakaumustasi syvästi halvennetun voit aina tehdä ohjelmasta rikosilmoituksen. Toivon tietenkin, ettet sitä tekisi.

Käyttäjän leskinen kuva
Seppo Leskinen

Törkeä ja loukkaava oli ohjelma. Että ne kehtaavat...

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson

Ketä se loukkasi?

Minua loukkaisi todella pahasti, jos sellaiset ohjelmat kiellettäisiin. Silloin olisimme Venäjän, Puolan, Unkarin ja P-Korean tiellä.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Unohdit yhdysvallat. Myös siellä käy luuta virkamieskoneistossa, kuten demokratiassa kuuluukin kun valta vaihtuu.
Suomessa saa sama virkatanttakoneisto jatkaa maailman tappiin, olivat sitten äänestystulokset mitä tahansa.
Tästä järjestelmästä on jo tarpeeksi ikävät esimerkit olemassa.
Näiden punaisten virkailijoiden armeija tulisi vaihtaa. Työ näkyy kaikessa valmistelussa, esim juuri liikenneväylähankkeessa, jossa näiden ns "asiantuntijoiden" ja sosialistiproffien käsi hakeutuu autoilijoiden taskuun.
Sopivaa korvausta vastaan.
Esimerkkejä tällaisista hallinnon aloista on pilvin pimein.

Käyttäjän jannekuusi kuva
Janne Kuusi Vastaus kommenttiin #132
Käyttäjän jpvuorela kuva
Jari-Pekka Vuorela Vastaus kommenttiin #132

Oletko vakavissasi sitä mieltä, että tämä kommenttisi liittyy jotenkin Yleen tai tiedotusvälineisiin yleensä? Ymmärrämme kyllä, että persut puolustavat autoveroa ja jumalanpilkkapykälää, mutta pitääkö siksi vastustaa eduskunnan radiota?

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #136

Andersson viittasi valtiojärjestelmiin, joissa on tietty virkakoneisto toiminnassa tietyllä mandaatilla, aina tapauksesta riippuen. Näin on myös Suomessa. Eli tässä tapauksessa liittyy keissiin

Käyttäjän jpvuorela kuva
Jari-Pekka Vuorela Vastaus kommenttiin #139

Epäselväksi jää, mitä pitää mielestäsi "vaihtaa". Entistä enemmän toimittajia työttömiksi, vai?

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson Vastaus kommenttiin #132

"punaisten virkailijoiden armeija"?

Yhtä hyvin voisit vaatia vaihdettavaksi vihreät pikku-ukot olkapäältäsi.

Trump-sympatiasi nähtävästi viittaa teidän yhteiseen, vilkkaaseen mielikuvitukseenne, siihen joka tekee mustasta valkoista ja valkoisesta mustaa.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #156

Sympatiseeraan oikeita toimintasuuntia. Obamalla ne olivat harhassa pahan kerran ja yhteistyö kongressin kanssa onnetonta.
Kaikkia Trumpin toimia en hyväksy, mutta nyt on oikea suuntaus.
Warning: Pysy asiallisena

Käyttäjän Putte kuva
Pasi Pennanen Vastaus kommenttiin #132

Miten ihmeessä sait hallituksen omasta hankkeesta - siis siitä samaisesta hallituksesta, missä persut ovat toiseksi suurimpana puolueena mukana - joidenkin epämääräisten "sosialistiproffien" viritelmän. Voiko enää enempää vastuuta kiertää. Tuskin. Persuille on ilmeisen vaikeaa toimia hallituksessa, joten se joutuu pitämään älämölöä kuin olisi edelleen oppositiossa.

Toinen mielenkiintoinen ilmiö on tämä "isäm maallisina voimina" esiintyvien persujen ja kumppaneiden Trump -fanittaminen. Donald Trump presidenttinä ei ole millään muotoa Suomen etu - ei taloudellisesti eikä turvallisuuspoliittisesti. Toki Putin on varmasti mielissään. Logiikka tai rehellisyys pettää nyt pahanpäiväisesti.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #168

Pasi ei ole ihan ajan hermolla.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060678...
Ei ole kyse mistään Trumpin "fanittamisesta"
Kyse on ollut koko ajan suurvaltojen presidentteihin suuntautuvasta suoranaisesta mediavihasta YLEn taholta.
Mitä arvelet.
Jatkuuko sama hölmöläisten homma jos/kun valta vaihtuu Ranskassa ja Saksassa?
Luulen, että tämä kysymys askarruttaa järkeviä suomalaisia myös.
Minusta suurimman järjestäytyneen yhteiskunnan vaaran, eli terrorismin ehkäisy on haasteista tärkein. Siinä Venäjä ja USA pyrkii hyvään yhteistyöhön.
Tässä on selkeä linjamuutos Obaman aikakauteen.
Mitä tulee Suomen puolustukseen ja turvallisuuteen muuten, elinehto sille on transatlanttinen yhteistyö USAn ja Iso Britannian kanssa.
EU suklaamaiden puolustusyhteistyön houkutukset on syytä unohtaa jokseenkin merkityksettöminä.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

TV-ohjelma:Hyvät herrat Johtaja Paukku !
Viihdettä josta jotkut veti herneen nenään ,jotkut ei.Paremmalla tuloksella!

Työnantajain keskusliiton johtaja vaati ohjelman lakkauttamista, koska se antoi vastenmielisen kuvan yritysjohtajista.
- Kysymykseen, antoiko se väärän kuvan, johtaja vastasi: ”Ei, mutta vastenmielisen.”

-Paukku inhosi kulttuuria, lehtimiehiä, väärän rotuisia, maahanmuuttajia, sosiaalidemokraatteja ja kaikennäköistä, joka poikkesi hänestä itsestään.

-Pian monet kansanedustajat väittivät, että heidän kylällään vaikuttaa yritysjohtaja, joka on tyypillinen Paukku.
-Eräs kansanedustaja toimitti satakuntalaisen yrittäjän kuvan ja nauhoitteen, joka todisti Paukun kaksoisolennon olemassaolon.

-Ohjelmassa oli vieraana yleensä joku poliitikko. Kepun tiedotuspäällikkö ryhtyi valittamaan, että kepulaiset ovat olleet aliedustettuja. Puolustauduin että on kyllä pyydetty, mutta eivät ole suostuneet.
- Mm. Paavo Väyrynen ja Esko Aho kieltäytyivät. ”Onhan niitä muitakin”, hän sanoi.
- Otimme sitten vieraaksi kepulaisen, jota kukaan ei tunne ja josta käsityksemme mukaan ei koskaan tule mitään.
-Otimme vieraaksi Matti Vanhasen, josta yllätykseksemme tuli pääministeri. Kun joku Kepulainen ylpeili sillä, että Väyrynen ja Aho kieltäytyivät osallistumasta, sanoin,
- että heistä ei tullutkaan presidenttejä kuten Martti Ahtisaaresta ja Tarja Halosesta, jotka suostuivat ohjelmaan.
Ohjelmalla oli yleensä 1,2–1,5 miljoonaa katsojaa, mikä ei ollut osallistujalle aivan vähäpätöinen määrä.
Loka-Laitinen IL blogi

Joten makuja on monenlaisia.Myös YLE ohjelmissa.

Käyttäjän ReinoToivanen kuva
Reino Toivanen

Karo, en ymmärrä, tarkoitatko olla satiirinen?

Kyllä Ylen uutisointilinja on yleensäkin ottaen yksipuolinen ja vääristelevä.

Mitä tuohon Trump-lausuntoon tulee, kyse on jo valtakunnan yleistä etua loukkaavasta uutisoinnista, johon pääministerin tulisi puuttua.

Kyse on vielä verovaroilla toimivasta mediasta.

Mutta taitaa hiertää aikaisemmat törmäykset Ylen ja pm: n välillä?

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus

Ei ole edes varmaa, että Trump ja hänen kannattajansa tietävät missä Suomi on. Siis, sen lisäksi, että se sijaitsee jossain päin jumalatonta ja sosialistista Ruotsia.

Jos tietävätkin, niin tuskin he pahemmin piittaavat valtion verorahaoitteisen tiedotusvälineen vitsailusta Trumpin kustannuksella.

Käyttäjän ReinoToivanen kuva
Reino Toivanen

Voin sanoa kokemusperäisesti, että tietävät -- ja tarkkaan. He tietävät myös, että Ruotsi on eri valtio kuin Suomi.

Ja huipulla he seuraavat kaikkia maailman medioita ja pahinta juuri on, että kyse on valtio-omisteisesta Ylestä.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #12

Siis, tietääkö Trump itse vai hänen avustajansa?

Joka tapauksessa eivät he välttämättä välitä. Donald Trumpia voi sitä paitsi pilkata niin monesta hyvästä syystä, säälihän niitä kaikkia olisi jättää käyttämättä. Aina ei kannata itkeä, välillä voi myös nauraa.

Käyttäjän danielantti kuva
Daniel Leppäjärvi Vastaus kommenttiin #13

Jos Karo haluaa pilkata Trumpia, liity twitteriin ja tee itse sitä siellä.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #43

Ei ole tarpeen, kun Noin viikon uutiset osaa homman minua paremmin. Muutenkaan en pilkkaa Trumppia ainakaan Twitterissä. Minulle saa maksaa aika paljon jotta harkitsisin liittymistä kyseiseen palveluun.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #12
Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #12

Suomen YLE on tarkkailussa. Mahtavaa! Mekin olemme olemassa.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #12

Trump näkyy soittaneen Sauli Niinistölle ja turisseen hänen kanssaan päivänpolttavista asioista, joten kyllä Donald Trump tosiaan Suomen tietää. Ellei sitten ole puhelua unohtanut, kun on ollut näitä virkaanastumiskiireitä.

Käyttäjän rakennusliikeerbau kuva
Pekka Iiskonmaki

#58
Putin on Karjalan poikii ja huumormiehii.

Käyttäjän Luakso kuva
Anton Laakso

Ymmärsinkö oikein, että boikotoitte YLEä sen takia, että se teki pilkkaa Trumpista? Eihän se mikään uusi ilmiö ole, että päättäjille naureskellaan ja heistä tehdään vitsiä, oli sitten kyse kotimaisista kansanedustajista tai vieraan valtion presidentistä. Trump nyt sattuneesta syystä tarjoaa aika paljon materiaalia, jolle naureskella. Ja niin sitä tehdään ihan täällä Yhdysvalloissakin.

Erikoista on, että miksi Trump on teille nyt niin pyhä asia, että se aiheuttaa tällaisen reaktion. Onhan tuota persujakin mollattu jo monta vuotta ja se ei kuitenkaan sen enempää oo hetkauttanut. Omahan se on tietysti asianne, mutta ihan helppo teidän tätä ei ole perustella isänmaallisuudella.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Kyllä tämä YLEn tapa tehdä pilkkaa avautuu tavallisellekin suomalaiselle. Jossain kulkee raja sentään.

Käyttäjän Luakso kuva
Anton Laakso

Tavalliselle suomalaiselle se tuskin kulkee Trumpissa.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #33

Kirjoituksessani kyse ei ole ainoastaan Trumpista vaan instituutiosta ja amerikkalaisille tärkeästä arvomaailmasta.
Miksi meitä ei velvoiteta kunnioittamaan näitä meillekin perinteisiä arvoja, kun samaan aikaan meitä velvoitetaan osoittamaan kunnioitusta käräjäoikeuden uhalla muille uskonnoille?

Käyttäjän kaunaherra kuva
Tuure Piittinen

Onko Trump Perussuomalaisten uusi Pyhä Mies?

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #46

Ei. Mutta kristillinen aate on useimmalle suomalaiselle pyhä.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #48

lainaus:
Mutta kristillinen aate on useimmalle suomalaiselle pyhä.

Myös SOS-hallitukselle?

"Minkä teet yhdelle näistä osattomista ,sen teet minulle"?

Työttömien,eläkeläisten,vammaisten,köyhien,lapsiperheille. Leikkauksilla.

Uskonto ei voi olla väline ja kortti joka vedetään esiin silloin kun se hallituspuolueille sopii,
vakaamuksen mukaan. Koskee kaikkia päätöksiä mitä eduskunnassa tehdään.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #53

Tässä vaan on se eturistiriita, että aikaisempi hallitus järjesti nämä humaaniset maailmanhalaukset avoimine rajoineen siihen malliin, että otamme sitä varten nyt velkaa joka vuosi n 1,7miljardia. Muutoinhan tästä velkarahasta olisi kyllä riittänyt rahaa mainitsemillesikin omille kansanryhmille.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Kuka oli viestintäministeri nyt?
Ketkä istuu eduskunnasta YLE hallintoneuvostossa?
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/82897-uudet-nimet...
oppositio 6-loput hallituspuolueet

Kuka on PJ?
Kuka vastaa valtionyhtiöistä?
Kuka on YLE johtaja?

Samat kuin -03-19 aikana,porvarienemmistö eduskunta.Kepu,Kok johdolla.

Repo-radio aika meni ajat sitten jo.

Käyttäjän JanneSalonen11 kuva
Janne Salonen

Ymmärrän tämän blogikirjoituksen niin että persuja harmittaa, kun heitä ei tarpeeksi huomioida viihdeohjelmissa. Paunonen päätti antaa kerralla kunnolla aihetta. Tosin satiirin tekeminen menee yhä vaikeammaksi, kun todellisuus näyttää aina panevan paremmaksi.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Jos olisimme huomioimisen kaipuussa, olisimme vastanneet Etelä-Savon YLEn tekemiin kysymyksiin. Todellisuus on todellakin menossa parempaan suuntaan.
Brexit,Trump,Marine Le Pen,Merkel=out.
Nukkuvat heräilee jo

Käyttäjän jpvuorela kuva
Jari-Pekka Vuorela Vastaus kommenttiin #96

Oletteko siellä ihan vilpittömästi sitä mieltä, että Mayn, Trumpin ja Le Penin ajama muurien rakentaminen Suomen vientiteollisuudelle on menemistä parempaan suuntaan?

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #97

Meillä on huomattavasti suurempi uhka. Monikulttuurisuuden mukanaan tuomat ääritoiminnot.
Kahdenkeskiset valtiosopimukset voidaan aina laatia.
Virkamieskapasiteettia kyllä riittää.

Käyttäjän MauriLindgren kuva
Mauri Lindgren Vastaus kommenttiin #96
Käyttäjän MauriLindgren kuva
Mauri Lindgren Vastaus kommenttiin #96

Martin Schulz on aivan kelpo haastaja.Kovin on jyrkkä polku hänelläkin edessä.Muista ei kannata edes puhua.

Kimmo Ojala

Yle on vielä hellävarainen trumpin suhteen. Toista se on USA:ssa. https://www.youtube.com/watch?v=JUWSLlz0Fdo

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus

Kelly: I just saw one very nice tweet saying they (Trump's cabinet), um, they were great for our nation and the future of our children.

Trump: Tremendous. Who sent that?

Kelly: David Duke

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus

Tuplia tulee jatkuvasti. Johtunee hiirestä.

Käyttäjän jussisalminen kuva
Jussi Salminen

Voi hyvä Sylvi... Mitäs jo annettaisiin Trumpille mahdollisuus loukkaantua ihan itse, hän kun on osoittanut olevansa siinä aika hyvä? Vai eikö valtaapitäville saa enää naureskella?

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Saa, mutta ei miten tahansa.
Olen vakuuttunut ettei tämä jää tähän. YLE vastaa seuraamuksista. Ja ne voivat tulla yllättävältä taholta.

Käyttäjän jussisalminen kuva
Jussi Salminen

Blogisti näyttää haluavan rajoittaa median vapautta. Aika harvoin täällä nähdään diktatuurin kaipuuta.

Demokratian perusolemukseen kuuluu, että valtaapitäviä saa kritisoida. Huumori voi olla huonoa, mutta silti se on huumoria. On hämmentävää, että supervallan presidentti tarvitsee loukkaantumisessa avukseen pikkupoliitikon.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #25

Vihreällä on vihreän mieli. Sähkö tulee seinästä, samoin raha. Taloudesta ei tarvitse välittää, eikä siihen liittyvästä ulkovaltasuhteiden vaalimisesta. Talouden ja suhteiden vaaliminen ei ole diktatuuria.

Käyttäjän ReinoToivanen kuva
Reino Toivanen Vastaus kommenttiin #34

Reijo, oletko ottanut Ylen alkuperäisen uutisen talteen?

Kokemusperäisesti se on ollut nopea poistamaan/ muuttamaan juttujaan, huomattuaan törmänneensä seinään.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #37

En ottanut. Ei ollut uutinen vaan ohjelma ylellä n klo 20:00.

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen Vastaus kommenttiin #39

klo 20 aikaan YLEllä oli menossa Grantchester; jossa Sidney panee kaikkensa likoon Garyn pelastamiseksi, vaikka saakin pahaa verta aikaan läheisissä.

Ettet vaan tarkoita MTV:llä mennyttä Putous-ohjelmaa?

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #45
Käyttäjän mark01toivonen kuva
Markku Toivonen Vastaus kommenttiin #37
Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #34

Kelaas Ps Perus-pomon lausuntoja Putinista ja Venäjästä?
Syntyikö hässäkkää siitä?
Enemmän siitä hallaa tuli Suomelle kuin Tosi-tv tähden !

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #60

Jokainen vastaa omista sanoistaan. En hyväksy minkään maan johtajan mustamaalaamista. Etenkään Putininstituution.
Meille idän kauppasuhteet ovat tärkeät kuten muutkin suhteet.
Olen tästä aiheesta myös kirjoittanut. Meidän virhe viime hallituksessa oli, että ministerimme aukoivat päätään Venäjää vastaan Merkelin lukuun.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi Vastaus kommenttiin #71

Niin Reijo Paunonen,
lman kansainvälistä vastustusta meillä taitaisi edelleen olla Saddam vallassa ja vaikkapa Etelä-Afrikka olisi jatkanut rotuerottelua ties kuinka pitkään. Näitäkään johtajia ei varmaan olisi saanut käsitellä, kun olivat itsenäisen valtion päämiehiä? Idi Amin? Kyllä kansainvälisen yhtesön tehtävä on arvostella valtioiden ja niiden johtajien toimintaa tarvittaessa sekä pyrkiä painostamaan ihmisoikeuksia kunnioittaviin ratkaisuihin.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #163

Kuulostaa naivilta YK fanitukselta. Kyllä luettelemissasi tapauksissa yksittäiset valtiot ovat olleet pääroolissa. Trump on oikeassa. YK laitoksen voi ajaa alas kakkine vetoikeus käytänteineen.Suomen turvallisuus riippuu itse asiassa täysin transatlanttisen suhteen toimivuudesta ja hyvistä suhteista yhdysvaltoihin ja britteihin. Henkitoreissaan olevaan EUhun ei kannata luottaa tuuman vertaa. Sieltä ei apua tule.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi Vastaus kommenttiin #164

Reijo Paunananen,
vastasin kommenttiisi: "En hyväksy minkään maan johtajan mustamaalaamista." Edellä mainitut olivat myös maiden johtajia, joten muistathan vastaavissa tilanteissa olla mustamaalaamatta heitä - tietysti mukaanlukien vaikkapa Angela Merkel. Vai koskeeko tämä vain USA:ta ja Venäjää, joissa on sinulle passaava hallinto Iso-Britannian lisäksi?

En puhunut EU:sta mitään ja kansainvälinen ei ole sama kuin YK.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #166

Turha tarttua lillukanvarsiin ja tolkku tulkinnoissa. Vai vertaatko tosissasi Merkeliä Idi Aminiin? Mustamaalaaminen ja alatyylin iva on eri asia kuin faktoihin perustuva kritiikki.
"Merkekin maahanmuuttopolitiikka on karilla" ...se ei ole mustamaalaamista.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #34

lainaus:
Sähkö tulee seinästä, samoin raha

Veronmaksajien taskuilta.Carunan laskuttamana.
Kesäkuu-15 hallitus myi Lapin -sähkön Carunalle .Kauppa sinetöitiin joulukuussa-15

Edm. yhtiön maakaapeloinnit pohjoisen kunnille ,maksaa etelän ihmiset.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi Vastaus kommenttiin #34

Reijo Paunonen,
onko vihreät kansanryhmä, pilkkaatko tässä kenties heitä? Yleistätkö ihan vähän?

Vai teetkö kenties poliittista satiiria?

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #162

Voin yleistääkin.
Kysymyksesi vihreistä ja ehkä vihattavasta kansanryhmästä on lapsellinen.
Tällainen keskustelun taso saa täällä tästä lähtien jäädä unhoon, mutta mainittakoon tähän nyt yksi esimerkki.
Nyt vaatimalla vaaditaan mm kuntavaaliehdokkaita vastaamaan monisäikeisiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin pelkästään "kyllä" tai "ei"
On sama kuin esitettäisiin kysymys:
Aiotteko lopettaa vaimonne hakkaamisen?
Vastaus vaihoehtoina vain "kyllä" tai "ei"
Vast: Kyllä....siis hakkaatte vaimoanne.
Vast: Ei....siis te hakkaatte vaimoanne.
Kaikista puoleista löytyy myös järki-ihmisiä.
Vihreistäkin.

Käyttäjän MauriLindgren kuva
Mauri Lindgren

Näinkö tehdään Suomi tunnetuksi,

"Je suis finnois" otsikoita. Näillä lakeuksilla ei ........

Ymmärrän uhkauksen.Ettei kävisi niinkuin Pariisissa.

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen
Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson

Tässä:

http://areena.yle.fi/1-3795185

Todella hyvä ohjelma. Kuittaa aika monta Ylen hallitusnuoleskelua.

Käyttäjän ArtoHeinonen kuva
Arto Heinonen

Persujen logiikka on jäätävää! Kiemungille, Hakkaraiselle, Tynkkyselle, Halla-aholle ja muillekin tuomion saaneille vaaditaan sananvapautta, mutta YLE ei saa pilailla Trumpin kustannuksella. Ratkaisu on ilmiselvä, tehkää tutkintapyyntö YLE:n Trumpia loukanneesta ohjelmasta.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Sanktiot voivat tullakin. Yllätysten yöstä.

Käyttäjän ArtoHeinonen kuva
Arto Heinonen

Turkissa voi saada tuomion presidentin loukkaamisesta, persut haluavat siis Suomessa tuomion USA:n presidentin pilkkaamisesta? Vai käsitänkö jotain väärin?

Käyttäjän VilleMaki kuva
Ville Mäki

Aika kovaa tekstiä demokraatista instituutiota vastaan. Onneksi Perussuomalaisilla ei ole mahdollisuuksia saada yksinvaltaa. Olisi Suomi sitten pelottavasti eräiden Itä-Euroopan ja Aasian maiden tiellä. Ei taitaisi enää olla asiaa EU:hunkaan, kun alettaisiin toimittajia ja muita toisinajattelijoita pidättämään ja määräämään, mitä mieltä saa olla.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #122

EUta ei ole ollut ikävä enää pitkään aikaan. Siihen loukkoon ajauduttiin juuri värittyneen tiedonvälityksen seurauksena, jossa juuri YLE näytteli pääosaa. Lukekaa Katri Vallasteen väitöskirja aiheesta. Löytyy kuuklettamalla. Oikaisee värittynyttä ja vääristynyttä näkökykyä suomalaisesta valtamediasta kummasti

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Yle on hyttysen kusi, ei missään. Trummpikin edustaa aika pientä osaa edes usasta, saatika muiden planeetan maiden arvoja. Varsin härski mies puheidensa perusteella, ja jota mielestäni pitää voida lyödä samoilla aseilla kuin mitäpä nyt itse käyttää. Ei tuollaiset härskihartikaiset ymmärrä muuta kieltä! Ja ettäkö pitäisi viellä alkaa arvostamaan yxkax, antakaa nyt ensin sellaiseen edes jotakin parempaa syytä, heh ja pöh ;D No, kaveri tekee viikossa vuoden työt, katsotaan mihin vaaka kallistuu niksnaks. Ihmeellistä on se, että yhdellä ukolla maailmassa on noin hitokseen paljon valtaa, aivan sairasta on se, ei niinkään joku hassu yle. En seuraa sitäkään, puhuvia päitä, enkä tiedä kenen ;D

Käyttäjän Ukkram09 kuva
Markku Laitinen

Minua on myös alkanut ärsyttämään valtamedioiden Trumpin mustamaalaaminen joka asiassa ja paikassa, varsinkin valtiollinen TV-kanava YLE on ansioitunut tässä varsin hyvin. Koska YLE on poliittisesti ohjattu, aivan kuin poliitikkomme haluaisivat kaikin keinoin saada meidät Venäjän etupiiriin kuuluvaksi, vaikka puheissa ovat niin NATO myönteisiä?

Poliitikkomme ovat kovin huolissaan vihapuheista ja Trumpin kohdalla tätä huolta ei näyttäisi olevan lainkaan. Häntä saa lyödä kuin vierasta sikaa päivittäin eri medioissa.

Käyttäjän jussisalminen kuva
Jussi Salminen

"Koska YLE on poliittisesti ohjattu"

Kommentoijan esittämän argumentin kannalta on harmillista, että Yle ei ole poliittisesti ohjattu.

Onko Laitinen kenties sitä mieltä, että valtaapitäviä ei saa pilkata tai arvostella?

Käyttäjän Ukkram09 kuva
Markku Laitinen

"Onko Laitinen kenties sitä mieltä, että valtaapitäviä ei saa pilkata tai arvostella?"

Ei en ole sitä mieltä, ettei valtaapitäviä saisi arvostella. Mutta tuntuu omituiselta, että valtio joka vainoaa vihapuheiden tekijöitä, syyllistyy itse vihapuheisiin, yhtä maailman mahtavinta miestä vastaan. Näillä vihapuheilla Trumppia vastaan, ei edesauteta maamme asiaa millään tavalla, päinvastoin, näillä vihapuheilla saattaa olla todella huonot seuraukset valtion tulevaisuuden kannalta.

Toiminta on hiukan samanlaista, kuin se miten poliitikkomme sanovat kansalaisille, ettei peloille tule antaa valtaa, samaan aikaan kun itse ovat kansalaisten turvallisuuden vaarantaneet ja itse kulkevat turvamiesten ympäröiminä. Usko nyt sitten kansalaisena niitä, jotka toimivat itse omien ohjeidensa vastaisesti.

Kansalaisena olen sitä mieltä, että nykyinen poliittinen eliitti toimii täysin suomen valtion ja sen kansalaisten etuja vastaan, ja vieläpä kaikin mahdollisin keinoin.

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson Vastaus kommenttiin #55

Kuulostaa ihan suomettumiselta.

Käyttäjän lueskelija kuva
Teuvo Valkonen

- teimme omalta kohdaltamme päätöksen.....-

Uskoisin, että perussuomalaisetkaan eivät tule toimeen ilman mediaa.
Ylen ajankohtaisohjelmiakin katselee ja kuuntelee varmaan miljoonat ihmiset. Välittäkää tietojanne vain keskenänne, niin hyvä tulee. Puoleenne kutistuu henkitoreissaan olevaksi pienpuolueeksi.
Muuten teillä on oma mies YLE:ssä aika tärkeällä paikalla, kumileimaamassa YLE:n toimintaa. Lienee aika "hampaaton" blogistin moitteita ja vaatimuksia ajatellen.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Yksi mies ei yleneuvostossa yksin päätä. Emme ole riippuvaisia mistään roskamediasta. Meillä on omat kanavat ja lisää tulee koko ajan. Pullon henki on jo ulkona. Näemme muutoksen Euroopan kun joulun alku koittaa. Eiks oo hieno asia

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

lainaus:
Yksi mies ei yleneuvostossa yksin päätä.

Entä 5? Eikä hallituspuolueiden enemmistö edustajat YLE-hallintonevostossa-15 lähtien:

1. PJ. Mikko Alatalo (kesk.)

3. Olli Immonen (ps.)

9. Kimmo Kivelä (ps.)

18. Jari Ronkainen (ps.)

19. Maria Tolppanen (ps.)

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #62

Tolppanen on punainen demari. Näihin neuvostoihin valitaan yleensä muutenkin sopivat henkilöt

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #72

Näky olevan 6 oppostiosta muut enemmistönä hallituspuolueista.
Joten sopivia kai ovat? Vai miksi niitä haukut?

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #75

Kuten sanoin. Jokainen vastaa tekemisistään. En puolustele ketään. Puolueesta riippumatta, oli hallituksessa tai ei. Kimmo Kivelä (ps), vuodesta 2011, puheenjohtaja
Arto Satonen (kok), vuodesta 2016, varapuheenjohtaja
Mikko Alatalo (kesk), vuodesta 2003
Maarit Feldt-Ranta (sd), vuodesta 2015
Olli Immonen (ps), vuodesta 2015
Ilkka Kantola (sd), vuodesta 2007
Jyrki Kasvi (vihr), vuodesta 2015
Jukka Kopra (kok), vuodesta 2015
Hanna Kosonen (kesk), vuodesta 2015
Suna Kymäläinen (sd), vuodesta 2015
Eero Lehti (kok), vuodesta 2015
Mika Lintilä (kesk), vuodesta 2011
Lea Mäkipää (ps), vuodesta 2016
Mikaela Nylander (r), vuodesta 2015
Markku Pakkanen (kesk), vuodesta 2015
Jaana Pelkonen (kok), vuodesta 2011
Jari Ronkainen (ps), vuodesta 2015
Matti Semi (vas), vuodesta 2015
Maria Tolppanen(sd), vuodesta 2011
Ari Torniainen (kesk), vuodesta 2015
Mirja Vehkaperä (kesk), vuodesta 2007

Henkilöstön edustajat:
Jukka Kuusinen, assistentti
Jari Niemelä, tuottaja

Käyttäjän Taukovihko kuva
Timo Kilpiäinen

Siis PS:n edustaja veti herneen nenään siitä, että poliittisen satiirin ohjelmassa tehtiin poliittista satiiria?

Seuraavaksi varmaankin herne menee nenään, jos Uuden musiikin kilpailussa ja Euroviisuissa on ennen julkaisemattomia kappaleita "Kyllä pitäisi Pohjantähden alla ja Tipitii kelvata".

Mitä??

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Et näe tai et halua nähdä pointtia, koska olet vihreä. Ja muutenkin, out of topic.

Käyttäjän kimmosaarikko kuva
Kimmo Saarikko

Onkohan perussuomalaisten kansanedustaja, Yleisradion hallintoneuvoston puheenjohtaja ja pappismies Kimmo Kivelä lausunut asiasta jotain.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Ei kait vielä. Odotan kuitenkin kommenttia. Petyn jos ei tule.

Käyttäjän JiriNieminen kuva
Jiri Nieminen

Hianoa et Reijo puolustaa sananvapautta kun näinä aikoina kaikki mahdollinen leimataan vihapuheex tai jumalanpilkax! :D

Käyttäjän OssiOjutkangas kuva
Ossi Ojutkangas

Kappas. Kun kyse on kiihottamisesta kansanryhmää vastaan yms. persut huutavat sananvapautta, mutta ilmeisesti huumoriohjelmille sellainen ei ole sallittu. Ei varsinkaan jos kohteena on persujen ylistämä Trump. Eli säännöt eivät ole samat kaikille? Sananvapautta puolustetaan riippuen siitä mihin pilkka, huumori, satiiri yms. kohdistuu.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

En ole missään ollut kieltämässä sananvapautta tai julkaisuoikeutta.
Se miten niitä käytetään yleisillä verovaroilla on toinen juttu.

Käyttäjän OssiOjutkangas kuva
Ossi Ojutkangas

Jos verovarat viedään YLEltä sillä perusteella, että jokin ohjelma loukkaa sinua, eikö silloin tarkoituksena ole juurikin sensuuri? Oletetaan, että YLEn rahoituksen lopettaminen (kokonaan tai ko. ohjelmalta) pysäyttää tällaisen poliittisen satiriin ja silloinhan on puututtu länsimaisen demokratian sisäiseen tiedonvälitykseen ennaltaehkäisevästi.

Oma kysymyksensä on, estäisikö YLEn rahoituksen lopettaminen verovaroista tällaisen paheksumasi sisällön syntymisen. Tällaisia ohjelmiahan voivat julkaista myös kaupalliset kanaat. Jos tämä paheksumasi kohtaus olisi ollut jonkin muun (kaupallisen) kanavan ohjelmassa, vaatisitko tuota kyseistä kanavaa suljettavaksi tai ainakin ohjelmaa lopetettavaksi? Jos et, silloin hyväksyt tällaisen poliittisen satiirin kaupalliselle toimijalle, mutta et verovaroin rahoitetulle YLElle. Tämä osoittaisi, että kyse ei pohjimmiltaan edes ole tästä huumoriohjelmasta vaan jonkinlaisesta kaunasta YLEä kohtaan. Huumoriohjelma on suorastaan tarpeellinen, sillä sitä käytetään perusteluna YLEn toiminnan rajoittamiseksi.

Tietysti näin saa ajatella, ei siinä mitään. Mutta olisi ainakin silloin rehellistä myöntää etteivät säännöt ole samat kaikille jos kaupallinen toimija saa julkaista poliittista satiiria vapaasti, mutta YLE ei. Olen ollut huomaavinani, että perussuomalaiset usein hokevat tuota fraasia "samat säännöt kaikille". Siksi on tärkeää kertoa milloin se ei pädekään ja säännöt ovatkin erilaiset eri toimijoille. Näin äänestäjätkin voivat tehdä omat johtopäätöksensä.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #92

Olen eri mieltä. Kaupalliset kanavat katsovat ettei liiallisia asiattomuuksia pääse tapahtumaan. Näillehän kyse on vapaasta rahoituksesta ja eri aatesuunnat on pakko ottaa huomioon. Näin ei ole YLE n kohdalla, koska sen toiminta on suojattua verovaroin.
YLEn verorahoitus tulee lopettaa.

Käyttäjän mark01toivonen kuva
Markku Toivonen

Valan vannominen käsi Playboyn päällä olisi kyllä ollut jotenkin uskottavampaa, kun tiedämme kaikki vallan hyvin, että Trump tykkää enemmän pitää käsiänsä jossain muualla kuin Raamatun päällä.

Joku tuossa jo kysyikin, missä uutisissa tämä episodi oli. Se oli noin viikon uutisissa, joka on riemastuttavaa satiiria. Mikään poliittinen taho ei säästy.

Tämä perussuomalaisten Trump-kiima on saavuttamassa epäjumalanpalvonnan mittasuhteita. Kaikessa voi toki nähdä myönteisiäkin piirteitä. Alakerran kosteusvauroiden uhallakin ihailu on sukupuolineutraalia.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Tuo kiima on mielenkiintoinen teema. Sitähän tungetaan nyt joka paikkaan.
Mistään Trump kiimasta en kyllä ole nähnyt merkkejä. Trumpin edesottamuksista käydään myös asiallista argumentointia mutta se jää mustamaalaamisen alle.
Trump on nostanut esiin ja keskusteluun monia tabuina pidettyjä asioita, jotka maailman mahtavimman maan presidentin esittäminä saavat kyllä huomiota.
Tämä luonnolliseti raivostuttaa vanhan kaavan kannattajia.

Käyttäjän Ukkram09 kuva
Markku Laitinen

"Valan vannominen käsi Playboyn päällä olisi kyllä ollut jotenkin uskottavampaa,"

Tottakai se olisi ollut uskottavampaa, koska Playboy on lehtenä paljon uskottavampi kuin raamattu kirjana. Ajatteleppa että ihmiset vannovat valoja, käsi satukirjan päällä, se jo kertookin tästä virallisuudesta ja vallanpitäjistä lähes kaiken.

Käyttäjän OssiOjutkangas kuva
Ossi Ojutkangas

Ehdotan, että te perussuomalaiset jotka ajattelette Raamatusta näin hierotte tuota näkemystänne oikein kunnolla niiden perussuomalaisten naamaan jotka pitävät Raamattua pyhänä. Uskonnollisten tunteiden loukkaaminen on ihan peruskauraa ja selvää pässinlihaa (tai ehkä oikeammin sianlihaa?) kun se kohdistuu lähinnä vain islaminuskoisiin, mutta kohdistakaapa tuota "satukirjaretoriikkaa" omaan väkeen niin syntyy mukavasti uutta säpinää!

Käyttäjän Ukkram09 kuva
Markku Laitinen Vastaus kommenttiin #79

Minä katson asioita lääketieteellisestä näkökulmasta ja lääketieteen näkökulmasta katsoen, ihminen joka uskoo todistamattomiin satuolentoihin tai vastaaviin on psykoosissa. Ja mitä enemmän minä katselen niitä ihmisiä jotka uskovat uskontoihin tai vastaaviin, sen varmemmaksi tulen lääketieteen näkökulman oikeellisuudesta.

Ja olen todella pahoillani, jos joku ihan mihin tahansa uskontokuntaan kuuluva, vetää herneen nenään perustellusta mielipiteestäni.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #84

Markulla asiallinen ote asiaan.
Rispektiä täältä.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #79

Ojutkangas, missä olen kirjoituksissani puhunut minkään uskon suunnan loukkaamisesta, tai peräti syllistynyt siihen? Esitä teksti. Luulisi olevan helppoa löytää liki tuhannen kirjoitukseni joukosta. Jokainen voi minun puolestani uskoa vaikka pahvilaatikkoon. Mutta se ei silti anna oikeutta halventamiseen. Kun itse otat esille pässin- ja sianlihan islamin uskon yhteydessä, syyllistyt itse siihen mistä syytät muita. Kirjoitat lain rimaa hipoen.
Jos jatkat vielä samalla linjalla, poistan kommentointisi

Käyttäjän OssiOjutkangas kuva
Ossi Ojutkangas Vastaus kommenttiin #100

Reijo Paunonen, edellinen vastaukseni ei ollut suunnattu sinulle vaan Markulle joka kirjoitti tuossa edellä Raamatusta satukirjana. Mielenkiintoista on, että pidät minua halventajana vaikka Markku tuossa edellä on se joka puhui halventavaan sävyyn Raamatusta ja sen myötä kristinuskosta.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #110

Okei. Sitten esitän anteeksi pyyntöni. Markkuhan tosin kyllä kertoo, että tarkastelee teemaa lääketieteen näkökulmasta ja pyytää anteeksi hänkin jos menee herne jollakin nenään.
Tosin vieläkin sanoisin, ettei nuo sianlihajutut oikein kuulu asialliseen keskusteluun.
Ääriajattelu ja toiminta on aina arvelluttavaa oli uskontosuunta mikä tahansa.
Yksi kansa sama laki.

Käyttäjän mjkrie kuva
Mika Riekki

Mmm... tosta olen kyllä eri mieltä. Raamatussa, vaikka sitä lukee kuin satukirjaa, niin siinä on siltikin sellaisia "opetuksia" esim. käyttäytymisestä, kanssa ihmisten kohtelusta ja toimimisesta vaikeina aikoina, jotka saattaa useimmat länsimaiset ihmiset allekirjoittaa, vaikkei itse niihin satuihin tositapahtumina uskoisikaan. Vähän niinkuin lapsille on kerrottu opettavaisia satuja susista huutamisesta jne.

Eli sillä tunnustetaan, että hyväksyy sen arvomaailman, mitä raamatussa tuodaan esiin.

Tämä tällei niinkuin länsimaalaisen uskonnottoman näkökulmasta, joka on kasvanut tapaluterilaisessa perheessä, eronnut kirkosta jne.

Käyttäjän Ukkram09 kuva
Markku Laitinen Vastaus kommenttiin #83

Kun katsotaan kirkkojen ja kirkkojen miesten touhuja oikein historian valossa, näkisin hyvien opetusten ja elämänohjeiden rinnalla tapahtuneen enemmän pahoja kuin hyviä asioita.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #85

Totta. Perusasia on kadonnut.Risti.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi Vastaus kommenttiin #85

Se on sillä kintahalla, riippuu kuinka monta kansanmurhaa lasketaan uskontojen piikkiin - niitä on aika monta.. Vaikea laskutoimitus.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi Vastaus kommenttiin #83

Asiaa on melko paljon tutkittu ja pääosa käyttäytymissäännöistä sekä opetuksista on olemassa ihan ilman tätä kirjaakin. Ovat syntyneet aikaa myöten siitä, miten on viisasta ja hyväksyttävää toimia yhteisössä.

Ihan hyviä juttuja sieltä löytyy, mutta se että jakaisimme nimenomaan kristillisen arvomaailman ei nyt kaikilta osin pidä paikkaansa, vaikka kirkko näin haluaakin uskottavan.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Huomautan moderointilinjastani:
Hyväksyn vain asialliset kommentit.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi

Kirjoittaja toteaa:
" Suomen virallisten poliittisten toimijoiden on nyt vihdoinkin herättävä. Vihapuheet tulee tuomita kaikista suunnista."

Lakihan sanoo seuraavaa:
"Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

Vaikka koitattekin väkisin vetää johtopäätöksen, jolla kyseessä olisi ryhmään kohdistuva toimenpide, niin kysessä oli pila Trumpista - ei kansanryhmästä tms.

Kerrot myös Ylestä:
"Tämän roolin mukaisesti ainoana linjana näyttää olevan se, kuinka vahingoittaa Suomen ja USAn suhteita niin paljon kuin mahdollista."

Yhdellä poliittisella satiiriohjelmalla ei ole suhteisiin kyllä mitään merkitystä.

Kerrot myös seuraavaa: "Teimme omalta kohdaltamme päätöksen, jonka mukaan emme vastalauseena YLEn ohjelmapolitiikalle, tule antamaan minkäänlaisia vastauksia YLEn tekemiin kysymyksiin, emmekä haastatteluihin."

Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä, mediaboikotti ennen kunnallisvaaleja on lähinnä omaan jalkaan ampumista, mutta jääpähän muillle puolueille enemmän tilaa sanomalleen.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Suomen edun vahingoittaminen on ollut järjestelmällistä ja jatkuvaa.
Poliittiset pisteet eivät ole kaupan hyvävelimedialle, eikä korrektiudella voiteta yhtään mitään. Valtikka siirtyy vaihtoehtomedialle.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Ulkoministeri Timo Soinin (ps.)
Suomen päätös tarkoittaa sitä, ettei venäläispolitiikoille myönnetä poikkeuslupaa maahantuloon Helsingin Etyj-juhlakokousta varten.

YLE 1.7.2015
Sohasiko "kusiaspesään" ?

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi

Onneksi tuossakin maassa on sentään oikeuslaitos.
HTtp://yle.fi/uutiset/3-9430187

Tuomarin määräys estää toistaiseksi Yhdysvaltain rajaviranomaisia noudattamasta presidentti Trumpin määräystä.

Käyttäjän jpvuorela kuva
Jari-Pekka Vuorela

Osittain kyllä:

https://www.nytimes.com/2017/01/28/us/refugees-det...?

Käytännössä tilanne on kuitenkin se, että moni vakinaisesti Yhdysvalloissa asuva ja työskentelevä ei pääse takaisin kotiin, jos sattui olemaan sukuloimassa juuri sillä kellonlyömällä, jolloin Trump määräyksensä antoi.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Timpan kannattaa pyytää anteeksi YLE ja Suomalaisten puolesta,Trumpin järjestämällä rukousaamiaisella,yhteisrukouksella.
Eiköhän se siitä se huumori täälläkin lopu,Osan vei jo SOS hallitus muutenkin.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Ohhoh! On siis asioita, jotka ovat Juvan Perussuomalaisille sananvapauttakin tärkeämpiä.

Kuinka iso lippukunta kokoontui päättämään tästä suuresta boikotista? Toivottavasti boikottinne ei johda kuntavaalien tappioon. Kyllä minä uskon, että te Perussuomalaiset ja maahanmuuttovastustajat löydätte sen Tossavaisen lupaaman uuden sananvapauden airueen. Muttta ne juvalaiset...

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

On sananvapautta ja "sananvapautta" Siihen liittyy vastuu ja tasapuolisuus, jota YLE ei ole osoittanut enää valovuosiin. Niemeläinen iskee kirveensä kiveen. Päätöksemme kestää päivän valon.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

On kyllä.On viihdeohjelmia ja on Kirkonmenot ja aamuhartaus YLE.
Yhdenvertaisesti kaikille jotain.

Esim.Kuntavaalitkaan ei ole seurakuntavaalit. Se olisi hyvä muistaa.

Seurakuntavaalit on ihan toisena aikana erikseen eikä liity politiikkaan mitenkään.

Räsäskän kommentit sai joukottain eroamaan kirkosta väkeä.Se "sananvapaus" kun ei kaikkia miellyttänyt.

Käyttäjän VilleMaki kuva
Ville Mäki

Miten vastuullisia Hakkarainen, Immonen, Halla-aho ja kumppanit ovat olleet?

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #125

Erittäin suoraselkäisiä suomalaisia. Retoriikka samalla tasolla kuin taistolaisia taisteluhuutoja möläyttelevillä vasemmistolaisilla....tosin sillä erotuksella, että meidän miehet ja naiset kannetaan käräjille vastaamaan sanoistaan

Käyttäjän jounisnellman kuva
Jouni Snellman

On olemassa sellainenkin asia kuin Yhdysvaltain perustuslaki. Alkaa näyttää siltä, että Trumpin virkakausi jää lyhyeksi:

https://theintellectualist.co/larry-tribe-renowned...

Käyttäjän jpvuorela kuva
Jari-Pekka Vuorela

Eipä taida republikaaneja perustuslaki kiinnostaa niinkään paljon kuin Suomen hallituspuolueita... Mutta Larry Tribe on kuitenkin sekä presidentti Obaman että korkeimman oikeuden puheenjohtajan Robertsin opettaja.

Käyttäjän jounisnellman kuva
Jouni Snellman

Kyllä perinteiset vapausoikeudet kiinnostavat aina oikeistoa. Paljon enemmän kuin suomalainen "oikeus toimeentuloon" joka onkin oikeasti juridista höttöä.

Käyttäjän TeppoSyvril kuva
Teppo Syvärilä

Kyllä minä niin mielenipahoitin tästä blogista.

Käyttäjän mjkrie kuva
Mika Riekki

Viikon uutiset ollu ihan hauskoja. Onkos missään jaksossa Erdoganin edesottamuksista veistelty? Pikasella googlailulla en löytänyt :-(
Ne tosin saattaa olla niin tiukkaturbaanista porukkaa, ettei kannata riskeerata. Pääsee turkin lomallaan vielä tutustumaan paikalliseen vankilakulttuuriin, jos liian hyvän keksii.

Käyttäjän MauriLindgren kuva
Mauri Lindgren

Voi myös olla niin, että toimittajat ovat varmistaneet selkänsä tekemällä taustatyötä, mikä on Trumpin Playboy suhde.

talkingpointsmemo.com/edblog/trump-pressured-second-wife-to-pose-nude-for-playboy

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson

Sananvapauspuolueen sanansaattaja nähtävästi ajaa sensuuria kaikille muille kuin itselleen ja kaltaisilleen.

Noin viikon uutiset on tällä hetkellä parasta mitä Ylestä tulee.

Miksi muuten Ylen pitäisi "puolustaa" kristittyjä? Siis katsoa sormien läpi kun joku kristityksi ilmoittautunut tekee typeryyksiä, jopa rikoksia?

Siksikö että muuten Paunonen ja muutama muu pahoittaa mielensä?

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Ai "muutama"
Aliarvioit mielestäni suomalaisen arvopohjan ja määrän.

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson

Entä itse asia?

Siitä muutamasta: ei teitä terveestä yhteiskuntasatiirista mielensäpahoittajia kovin monta löydy, edes aidoista kristityistä...

Huomioi että Yle on KOKO kansan yhtiö, ei vain jonkun kansanosan.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen Vastaus kommenttiin #95

Koko kansan! Johan kippas.
Siltä 275 pääosin sosialisti toimittajaltako pitäisi sitä kysyä?
Taas.

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson Vastaus kommenttiin #105

Voit kysyä myös niiltä tuhannelta ei-sosialistitoimittajalta...

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara

Ajatelma...vaihtakaa mielissänne Trump muslimijohtajaksi ja raamattu koraaniksi.

Käyttäjän jpvuorela kuva
Jari-Pekka Vuorela

En muista, että kukaan muslimijohtaja olisi tyrkyttänyt vaimoaan Playboyn alastonkuviin, kuten Trump, mutta yritetään kuvitella.

Itse asiassa muslimimaissa ei kuitenkaan taideta juuri virkavaloja vannoa.

Käyttäjän JanneSalonen11 kuva
Janne Salonen

Verrataanko tässä Trumpia joihinkin islamististen valtioiden päämiehiin? Loukkaannuin.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara

Toisinpäin toteutuessaan olisi jo valtakunnansyyttäjä aitiossaan, koska onhan se uskonrauhanrikkomista, kun on kyse islamin uskosta.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #106

Yleinen käytäntö tuntuu kyllä olevan, ettei syytettä vaivauduta nostamaan pelkästään pyhien kirjojen halventamisesta. Muutos 2011 puolue järjesti aikoinaan hevikeikan, jossa revittiin Koraani. Syyttäjä jätti syyttämättä. Mies poltti hiljan Koraanin nuotiolla vastaanottokeskuksen ulkopuolella nuotiolla, eikä saanut syytettä uskonrauhanrikkomisesta. Jari Tervo viskasi televisiossa Raamatun lattialle ja syyttäjä teki jälleen syyttämättäjättämispäätöksen.

Mikä on tietysti aivan oikein.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara Vastaus kommenttiin #109

Minusta ei ole. Minulla ei ole tarvetta pilkata uskovaisia ihmisiä, jollakin ilmeisesti on.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #113

Oikein on se, ettei pyhien kirjojen ja uskontojen pilkkaamisesta tuomita rikoksena. Valitettavasti se on toistaiseksi mahdollista nykyisen rikoslain nojalla, mutta mainitsemissani tapauksissa on sentään käytetty järkeä.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara Vastaus kommenttiin #114

Miksi ihmisiä saisi pilkata uskonnon perusteella? Sinusta ihan oikein niinkö? Minusta ei. Koomisinta tässä lienee se, että matka rasismiin on lyhyt. Ihmisryhmät, Karoseni, ihmisryhmät.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #115

Kohteliasta pilkkaaminen ei ole ja leikkiä laskiessakin voi joku loukkaantua, tarkoituksella tai ei. Laitonta sen ei kuitenkaan tulisi olla.

Matka rasismiin voi tosiaan olla lyhyt, erityisesti kun kyse on rodullistetuista uskonnollis-kulttuurisista ryhmistä. Meidän molempien kannattaa olla varovaisia ja itsekriittisiä myös itseämme kohtaan, jotta emme ylittäisi rajaa rasismin ja asiallisen kritiikin välillä.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara Vastaus kommenttiin #119

Pilkka, iva ja moralisointi voi kapsahtaa omaan nilkkaan. Kannatan oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä. Se, että en hyväksy islamin uskon periaatteita kristittynä, ei tulisi kuitenkaan mieleeni lähteä ivaamaan tai solvaamaan siihen uskovia. Kriittinen toki saa olla. Mutta kun se kritiikki toisille asioille on ok, toisille ei.

Se, että näet kristinuskon vähättelyn tai solvaamisen ok asiana kertoo sinusta ihmisenä paljon. Olipa sitten huumorilla varustettuna tai ei. Uskonnolliset ryhmät ovat muuten ihmisryhmiä, eikö?

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #123

"Uskonnolliset ryhmät ovat muuten ihmisryhmiä, eikö?"

Ovat tietenkin ja ne ovat sitä myös lain mukaan.

Eivätkös kristinusko ja islam nyt kuitenkin ole pääpiirteissään aika samanlaisia? Niillähän on samat juuretkin, kuten myös kristinuskolla ja juutalaisuudella. Voit olla Outi olla huoletta islamia saa kyllä kritisoida asiallisesti ja asiattomasti. Nykyään kukaan ei jaksa edes älähtää, kun islamia kokonaisuutena verrataan natsismiin ja fasismiin.

"Se, että näet kristinuskon vähättelyn tai solvaamisen ok asiana kertoo sinusta ihmisenä paljon."

Olen yrittänyt tuoda esille, ettei jumalanpilkan tulisi olla mielestäni rikos. Se ei tarkoita, että pitäisin kaikkea uskonnoista sanottua ja kaikkia sanojia järkevänä. Oman puolueesi nuorisojärjestö ja eräät jäsenet ovat myös olleet valmiita poistamaan uskonrauhan rikkomisen rikoslaista.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara Vastaus kommenttiin #126

Se, mitä mieltä muut ovat, on heidän asiansa. Ehdottihan nuoret vihreät, että hautarauhan rikkominen pitäisi poistaa.

Osoittaako se jonkinlaista paremmuutta tai fiksuutta ivata toista? Mielestäni ei. Jumalan pilkkaaminen on uskovien ihmisten pilkkaamista, näin se vain on. Muslimien kohdalla Charlie Hebdo -case oli hyvä esimerkki. Aivan turha ivailu, johti useiden ihmisten aivan turhaan kuolemaan.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #127

"Muslimien kohdalla Charlie Hebdo -case oli hyvä esimerkki. Aivan turha ivailu, johti useiden ihmisten aivan turhaan kuolemaan."

Charlie Hebdo pilkkaa kaikkea mahdollista, myös perussuomalaisia. Suomessa ei edes ole samanlaista kaikkea pilkkaavien lehtien perinnettä ja täkäläinen satiiri on siihen verrattuna kesyä. Olen nähnyt myäs Charlie Hebdoa-luonnehdittavan ajoittain rasistiseksi.

On kuitenkin väärin syyllistää lehden toimittajia iskusta, sillä vastuu on loppujen lopuksi heidän surmaajillaan. On myös vastenmielistä puhua iskusta yleisesti muslimien tekona, kun iskun teki joukko kiivailijoita. Kyseessä oli yksittäistapaus, jota ei tule yleistää. Ainakaan kaikkiin muslimeihin.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara Vastaus kommenttiin #133

Vertaukseni koski sitä, että muslimeja ja heidän uskontoaan avoimesti pilkattiin. Se johti tuohon iskuun. Eli edelleen puolustat ihmisten uskonnollisuuden pilkkaamista? Minä en.

Käyttäjän KaroKankus kuva
Karo Kankus Vastaus kommenttiin #146

Valikoiden puolustan ja pidätän itselläni oikeuden valita milloin ja missä sen teen.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara Vastaus kommenttiin #147

Onpas suoraselkäistä puhetta. Ivaan ja pilkkaan, kun itse katson parhaaksi. Onnea valtsemallasi tiellä.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi Vastaus kommenttiin #151

Minä taas agnostikkona odottelen milloinkohan joku meistä tai ateisteista ryhtyy riehumaan vakaumuksensa takia kuten usealla uskovaisella on tapana. Eikö sen tuomitsemisen voi jättää jumalalle kuka hän sitten kellekin sattuu olemaan?

Olisi meinaan tämä maailma paljon rauhallisempi paikka.

Käyttäjän Jukka Konttinen kuva
Jukka Konttinen

Trump tekee pellen itse itsestään joka päivä, ei siinä joku Yle:n ohjelma tunnu missään.

Robert de Niro totesi haluavansa motata Trumpia päin pläsiä, ei sanktioita. Samoin Madonnasta ja Meryl Streepistä Trump on tyytynyt mussuttamaan Twitterissä.
Samoin USA:n Saturday Night Live-shown Trump-parodiat. Että kaikenlaisissa kuplissa persutkin elää.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara

Trump on henkilökohtaisesti mielestäni koominen öykkäri. Mutta... USAn demokraattisesti valittu presidentti. Joten asian kanssa on elettävä. Suomalainen diplomatia on pyrkinyt maailmalla olemaan neuvottelevaa ja asiallista. Se, mitä Yle verorahoitteisena, "koko kansan mediana" nyt tekee, ei mielestäni nyt oikein edusta tuota diplomatiaa. Jos Trump on ääliö, tarvitseeko Ylen olla?

Käyttäjän jpvuorela kuva
Jari-Pekka Vuorela

Erikoinen näkemys neljännen valtiomahdin tehtävistä. Katsos, journalismi on totuudenpuhumista. En nyt suoraan sano, että "päinvastoin kuin" diplomatia. Satiiri taas on huomion kiinnittämistä epäkohtiin liioittelun avulla.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara

Satiiri on vaarallinen laji, se joko onnistuu tai ei. Se voi oikeasti loukata, kaikki eivät ole hyymörille avoimia. Charlie Hebdo tästä lienee hyvä esimerkki.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi Vastaus kommenttiin #112

Sen töllön voi laittaa kiinni tai vaihtaa kanavaa, jos vajaa puoli tuntia poliittista satiiria on liikaa. Tulee mieleen mielensäpahoittaneet kristilliset männävuosina, kun TV:stä tuli puolen yön jälkeen eroottisia elokuvia. Pakkoko niitä on vahdata? Sunnuntaina tulee jumalanpalvelus kymmeneltä, en minäkään sitä katso, jos vaikka sanoisivat jotain väärää.

Käyttäjän OutiMara kuva
Outi Mara Vastaus kommenttiin #118

Katsoin tuon ohjelman. Edelleen painotan, että sitä tehdään KAIKKIEN veronmaksajien rahoilla. Pidän poliittisesta satiirista, mutta kaikkia se ei naurata. Jos lähdetään loukkaamaan yksi puolisesti, se on hölmöilyä. Jos siun mielestä kristittyjä saa loukata, ole hyvä vaan. Mutta Ylen kaksoisstandardit on niin näkyvät. Mietin edelleen vastaanottoa, jos kyseessä olisi ollut muslimi ja koraani.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi Vastaus kommenttiin #120

Haluaisin todellakin nähdä sen tasapuolisen ja kaikkia miellyttävän ohjelmiston. Sellainen saadaan aikaa vain maissa, joissa ei anneta vaihtoehtoja. Puhumattakaan kuinka tylsää se olisi.

Käyttäjän lueskelija kuva
Teuvo Valkonen Vastaus kommenttiin #112

Pitäisikö huumori kieltää, jos jotkut huumorintajuttomuuttaan ei sitä ymmärrä?

Käyttäjän SinikkaHammari kuva
Sinikka Hammari

Katsoin pätkän blogistin laittamasta linkistä "Noin viikon uutiset" -ohjelmasta. Ohjelma, jota en yleensä katso. Niin turhanpäiväistä roskaa. Ala-arvoista ja mautonta ilkeilyä. Hyvä satiiri on eri asia.

Käyttäjän MauriLindgren kuva
Mauri Lindgren

Mikä symboli löytyy Paunosen siivistä.Soini jo kertoi jotain omistaan.

Käyttäjän ReijoPaunonen kuva
Reijo Paunonen

Siivistä?....Olen kyllä lentäjä mutta ei mulla siipiä ole

Käyttäjän RaimoELaaksonen kuva
Raimo E. Laaksonen

Joka ainoan valtakunnan päämiehestä tai -naisesta saa tehdä poliittista satiiria. Perussuomalaisten boikotista huolimatta. Jäämme odottamaan, milloin etelä-Savon perussuomalaiset tekevät valituksen, ettei Yle kohtele heitä tasapuolisesti ja anna media-aikaa.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi

Mitähän siellä Ylen alueuutisissa kerrotaan, kun ilmeisesti kyseessä on kysely kaikille puolueille heidän kannoistaan joihinkin kunnallisvaaliteemoihin?

Perussuomalaiset kieltäytyivät vastaamasta kunnallisvaalikysymyksiin Ylen ohjelman pilailtua USA:n presidentti Trumpin kustannuksella?

No, toivottavasti äänestäjät ymmärtävät tämän kunnallispolitiikkaan vahvasti vaikuttavan teeman vaikutuksen.

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Poliittista satiiria parhaimmillaan on se, kun suomalainen poliitikko vannoo ministerinvalansa käsi Raamatun päällä.

Toimituksen poiminnat